Výsledky:


TLAČOVÁ SPRÁVA.

Dňa 8.9.2016 sa uskutočnilo v Bratislave slávnostné vyhlásenie výsledkov celoslovenského projektu „ Slovak Student Startup Cup 2016“. Cieľom projektu je oceniť a podporiť mladú generáciu podnikateľov, ktorí majú inovatívne nápady a myšlienky. Zároveň im to má pomôcť pri transformácií ich inovatívnych riešení do reálneho podnikania.Projekt sa organizoval aj v iných krajinách pod názvom University World Startup Cup 2016 Organizovala ho mimovládna organizácia JCI –Slovensko (Junior Chamber International-Slovakia) v spolupráci s AIESEC Slovensko. JCI-Slovensko podporuje podnikanie mladých ľudí a to už od študentov VŠ. Junior Chamber International- Slovakia je oficiálnou pobočkou Junior Chamber International, ktorá má zastúpenie v 120 krajinách sveta s počtom vyše 200 000 členov. V minulom roku oslávila 100 rokov od svojho založenia. AIESEC Slovensko je najväčšou medzinárodnou študentmi riadenou organizáciou na svete. Je jednou z najväčších svetových platforiem mladých ľudí a dobrovoľníkov. Odborná komisia podujatia vybrala z prihlásených študentských startupov z celého Slovenska 4 víťazov jednotlivých kategórií súťaže a to :

1.kategória : Veda, medicínske technológie

Tomáš Brngál-líder študentského startupu Virtual Medicine, Lekárska fakulta Univerzity Komenského v Bratislave


Vytvorili jedinečnú medicínsku VR aplikáciu pre HTC Vive, Oculus Rift a Samsung GearVR (zatiaľ v beta- verzii). Ich víziou je zjednodušiť, zefektívniť a spraviť zaujímavejším (gamifikovať) štúdium medicíny. Cieľom projektu je dokončiť a globálne predávať VR Anatomy (medicínsku vzdelávaciu aplikáciu pre študentov medicíny a doktorov, fungujúcu na princípe Virtuálnej reality) Ich cieľom je vytvoriť vývojárske štúdio, ktoré postupne, vďaka spolupráci s poprednými odborníkmi, inovuje a aplikuje vzdelávanie medicíny na možnosti 21. storočia.

Začínajú Anatómiou, stavebným kameňom celej medicíny. Aktívne spolupracujú s Anatomickým ústavom LFUK Hlavnou konkurenčnou výhodou ich aplikácie sú:


-Interaktivita (pomocou ovládačov, alebo technológie "leap motion" môže užívateľ ľubovoľne manipulovať s 3D modelmi (otáčať, oddelovať, zväčšovať,.., ako keby držal reálne časti tela v ruke)
-Vtiahnutie do deja (moderné počítačom vytvorené prostredie dáva užívateľovi pocit, že sa nachádza v anatomickej pitevni aj ked sedí u seba doma), čo zároveň zvyšuje sústredennosť študenta na učivo, keďže ho nevyrušujú externé okolité vnemy.
-Zážitkové učenie = Škola hrou = Zvýšenie motivácie a ľahšie zapamätanie si učiva.
-Lepšia priestorová predstavivosť ako pri štúdiu z knižného atlasu, alebo z mobilnej aplikácie.
-Jednoduchá globálna distribúcia zavesením na store priamo v telefóne (Oculus store v Samsung GearVR)
-Zapájanie viacerých zmyslov pri učebnom procese (oči, gestika, sluch)
-Slovenským medikom poskytujú aplikáciu zadarmo, výmenou za konštruktívny feedback, nadväzujúc na ich projekt VAU (Virtuálna Anatomická Učebňa), ktorú zriadujú na LFUK v BA.

2. kategória: Informačné technológie, mobilné technológie, web

Andrej Švec-lider študentského startupu moderateIT,Fakulta informatiky a informačných technológií, Slovenská technická univerzita Bratislave

Snažia sa pomôcť spravodajským webovým portálom s moderovaním diskusií ku ich článkom. Tieto diskusie sú častokrát plné nenávistných komentárov a na ich moderovanie je nutné vynaložiť množstvo finančných prostriedkov a ľudských síl. Na stretnutiach zistili, že portály majú veľký záujem mať diskusie bez nenávistných komentárov, avšak častokrát na to nemajú prostriedky. Vyvíjajú službu (algoritmus), ktorý dokáže vo väčšine prípadov sám posúdiť, či je príspevok vhodný do diskusie, alebo nie je. Ich algoritmus funguje na základe strojového učenia. Pre strojové učenie sú potrebné číselné hodnoty, ktorých kombináciou je možné odhadovať kvalitu komentára v súvislosti so vzorkou už ohodnotených dát. V praxi to znamená vytvorenie takých čŕt, ktoré do dostatočnej miery charakterizujú komentár a jeho autora. Zaujímavými črtami sú napríklad sentiment, bohatosť slovnej zásoby komentára, použitie slov v určitom poradí, alebo to či sa autor vyjadruje k téme diskusie. Na základe týchto čŕt natrénovali model, ktorému bolo predložené veľké množstvo príspevkov s informáciou o tom, či daný príspevok je, alebo nie je vhodný. Tieto príspevky boli vo väčšine ohodnotené profesionálnym moderátorom. V súčasnej dobe sa ich model dokáže zhodnúť s moderátorom v približne 70% prípadoch, čo vzhľadom na to, že ide o prvý prototyp, považujú za úspech. Momentálne na Slovensku nie je známa žiadna konkurencia, ktorá by riešila tento problém. Analýzu v tejto oblasti už robilo viacero ľudí a výskumných skupín, dokonca vzniklo mnoho vedeckych článkov o nevhodnom správaní sa na diskusiách, ale doposiaľ to nikto neposkytuje ako verejnú službu.

3. Kategória: Priemyselné technológie, technické riešenia, robotika

Dominika Kánová-líder študentského startupu MirrorSew, Právnická fakulta ,Univerzita Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach

Ich víziou je vrátiť remeslo opäť na trh, nakoľko pomaly vymierajúce krajčírstvo je dnes dopytujúce. Dnes nám okrem kvalitných krajčírok chýbajú aj technológovia strihov. Ich projekt je využiteľný samozrejme aj viacúčelovo, no primárna myšlienka bola pomôcť klasickým remeslám. Produkt, ktorý by chceli dostať na trh by mal v sebe zahŕňať vizualizáciu pre zákazníka, ktorá by bola reálna teda zrkadlo by mala byť obrazovka v ktorej systéme by boli nahraté základné strihy či už šiat alebo klasickej konfekcie pánskej / dámskej v závislosti od nášho odberateľa. Funkciou zrkadla by mala byť možnosť „model dokončiť„ z databázy, ktorá by obsahovala základných prvkov, ktoré sú adaptabilné na postavu zosnímanú Kinecktom. Postava o veľkosti 48 by aj v odraze zrkadla bola taká istá, čím by sme zamedzili následnému nevyhovujúcemu modelu, keďže by sa reálne videla v daných šatách nie len model, ktorý sa jej páči na obrázku ,kde modelka má veľkosť 36. Snímač by zosnímal základné parametre, ktoré by následne previedli podľa daných tabuliek na strih, ktorý by sa v daných miestach upravil aby poskytoval reálny obraz. Momentálne sú v štádiu technického riešenia samotných strihov, teda na základe vstupov prísť na „univerzálne miery“, ktoré budú prepočítateľné s postavou zákazníka. Taktiež tvoria databázu základných strihov a doplnkov

4.kategória: Životné prostredie, zelené technológie

Ivan Šodor-líder študentského startupu GrowBox, Fakulta ekonomiky a manažmentu Slovenská poľnoshospodárska univerzita v Nitre

Growbox pestuje zdravú a chutnú zeleninu priamo vo Vašej kuchyni. Aby ste ju mali dosupnú každý deň v roku, navrhli sme koncept vertikálneho pestovania zeleniny vo vzduchu. Zariadenie šetrí vodu a priestor vo vašej domácnosti, pričom všetku starostlivosť o rastliny zvládne bez vašej pomoci. Na začiatku stačí vložiť rastliny a naliať živiny. O stave Vašej kuchynskej záhrady Vás zariadenie automaticky informuje prostredníctvom intuitívnej mobilnej aplikácie. Vždy tak viete, koľko zeleniny máte doma. Rastliny zasadené v systéme Growbox nepotrebujú k rastu pôdu, preto je možné vertikálne pestovanie.To šetrí priestor aj v malých bytoch. Vďaka indoorovému pestovaniu je vylúčený akýkoľvek vplyv škodcov, nepriaznivého počasia a sezónnosti. V spolupráci v Univerzitou Konštantína Filozofa v Nitre otestovali funkčnosť prototypu v laboratórnych podmienkach, kde sa úspešne podarilo dopestovať cherry paradajky a bazalku. Od septembra 2016 je plánovaná realizácia rozsiahlejšieho výskum u , kde budú laboratórne pestovať aj kvalitu dopestovanej produkcie. Momentálne majú vyvinuté 2 prototypy produktu. Od existujúcich riešení sa ich produkt odlišuje použitím špičkovej technologie pestovania.

Udelenie špeciálnej ceny
Cena JCI Slovensko za významný pokrok pri rozvoji svojho startupu
Cenu získava Jakub Szász so startupom CropTech, ktorý ukončil štúdium na Fakulte elektrotechniky a informatiky Technickej univerzity v Košiciach

Informácia o startupe: Ich spoločnosť sa zaoberá automatizáciou riadenia prostredia uzavretých systémov na pestovanie rastlín. Konkrétne ide o produkt s trhovým názvom ResponzIO. Startup Croptech vznikol v lete roku 2014 kedy sa oficiálne vyformoval tím piatich ľudí z oblasti kybernetiky, umelej inteligencie a strojariny. Myšlienka bola od začiatku jasná: vyrobiť zariadenie, ktoré by automatizovalo hydroponické systémy na pestovanie rastlín. Koncom roka 2014 sa im podarilo s myšlienkou vyhrať súťaž Startup Awards, vďaka čomu získali „seed“ investíciu. Od toho obdobia prešla ich predstava o finálnom produkte niekoľkými zmenami. Z počiatočného v podstate primitívneho zariadenia na pestovanie byliniek do domácnosti, až po sofistikované škálovateľné zariadenie akým je ResponzIO. Dnes po úspešnom betateste zariadenia stoja na prahu medzi koncom vývoja a začiatkom vypúšťania prvej verzie zariadenia na trh.

Absolútnym víťazom a nominantom Slovenska na celosvetovú súťaž vysokoškolských startupov University World Startup Cup 2016 do Kodane sa stal Andrej Švec so študentským startupom moderateIT




obrázok


obrázok